9.6.2013 1:00:29 J
Re: Úroveň ZŠ
Netvrdím, že učitel, co si myslí, že má "blbců" plnou třídu, je dobrý pedagog. Je ovšem otázka, jak se dotyčný chová ve skutečnosti, neslyšel jsem obě strany ani jiné svědky. Na to, abych někoho odsoudil, na na to a priori nebudu věřit každému, kdo napíše něco na internet. Fakt že ne.
Zažil jsem učitelku, která uměla vysvětlit, byla náročná, měla ráda chytré žáky. Ale nebyla dobrý pedagog, nebyla empatická. Prostě měla ráda chytré a nerada ten zbytek. Ale dokázala něco naučit, na rozdíl od těch hodných a nenáročných. Přijde mi lepší kantor ras, než učitel/ka, co je sice hodný/á, ale jen díky naprosté nenáročnosti.
O tom nepochybuji,že šéfové či personalisté by básnili, jak chtějí lidi chytré, samostatné, kreativní atd. Ve skutečnosti ve firmách spíš chtělí lidi, co nějak ovládají to své řemeslo (myslím třeba IT ap.), ale jinak dělají, co se po nich chce a drží ústa a krok. Kro má své nápady, zpravidla narazí. Tohle by bylo na dlouhou debatu, nechci tím zatapetovat diskusi, která má přece jen jiné téma.
Zpět ke školám. Já si vážně myslím, že problém dnešních sš je, že absolutně chybí výběrovost. Výběrové jsou maximálně některé školy vůči jiným. Na nějakou sš se dostane téměř každé dítě, ten zbytek spíš nechce, než že by se na sš nedostal. Na škole navíc nikoho nevyhodí, protože vytrestaná je tím škola, dotyčného žáka přijmou rádi jinde a bude mít maturitu tak jako tak.
Když by místo 95% studentů tu bylo nějakých max 50-60%, tak by šlo i lépe vybrat učitele. Ti horší by se vrátili zpět na učiliště, kam patří a neučili by na sš.
Odpovědět