Re: Úroveň ZŠ
Ciruju J:
"Jinak vzdělání je velkou měrou o paměťovém učení. Jestli by to být mělo či ne? Jako žák bych jednoznačně řekl, že ne. Dnes už bych váhal. Totiž ti, co měli potíže, tak to paměťov é učení zvládli, ale něco pochopit, to byl problém. Učitelé i dnes tvrdí,že by klidně učili jinak. A že to jsou právě žáci, co chtějí, aby byl oceněn alespoň pamětový výkon. Na sš jsme říkali, blbej, ale snaživej, ten to jednou dotáhne. Dnev vidím, že to v praxi skutečně tak funguje. Ve firmách určitě. Lidi kreativní, chytří atd. nejsou zas tak žádoucí. Stačí nějaká nevalná úroveň. Ale hlavně umět odříkat, co se člověk má naučit. To je jaksi nejdůležitější."
V naší škole je to tak, zjistila jsem to na prvním rodičáku v šesté třídě v běžné škole, ve výběrové třídě. Učí se dle učebnice, píše se z věcí z učebnice, aby rodiče měli pod kontrolou, co se mají učit a naučit. A hlídají si to, aby tam nebylo něco navíc - na to se přeci nemohli naučit. Projekty jsou jen navíc (k té probrané učebnici)... A známky? - jsou výsledkem rodičů, kteří včas reagují...

Odpovědět