U nás mi taky nikdo nezáviděl a nepředhazoval, že vynikám ve fyzice, informatice a matice, všem to bylo putna stejně jako celá moje osoba....nezapadla jsem, ale občas nepohrdli malou nápovědou

. Přitom jsem nakonec zdaleka nebyla premiant, jen v prvním pololetí prváku, kdy půlka třídy propadala (prý šok z přechodu na gympl) a já měla vyznamenání, aniž jsem se musela učit. Učit jsem se bohužel nenaučila, vyznamenání mi nezůstalo, prospěchem jsem ve čtvrťáku zapadla někam do průměru....
Žádna extra parta ve třídě nebyla, kluci celé čtyři roky mastili karty a fotbal (občas mě přibrali na pokec o fotbale

), holky se partičkovaly po dvou, po třech, pořád se to nějak míchalo...když už někdo vůči někomu něco měl, tak určitě ne kvůli učení a známkám a schopnostem...
Do šprtů se mi nadávalo jen za základce, a taky do brejlounů, teploušů a vůbec jsem měla hodně jmen....byla to výběrovka, kde se setřely rozdíly ve schopnostech (trojka na vysvědčení už byla dost pohroma, měl ji málokdo a maximálně jednu, dvě), takže vynikly ty jiné....všichni jsme byli dobří, navíc většinou všestranně, jen já jsem byla ošklivá (důležité to bylo jen u holky, u kluků měl zase problém jeden, co se moc neuměl hýbat)....no a ty brýle, to bylo tenkrát taky "terno"...
V tomhle já osobně vidím trochu riziko výběrových tříd, ale na druhou stranu, i když jsem prošla, čím jsem prošla, byla jsem na gymplu ráda, že jdu z výběrovky, protože ten rozdíl, co jsem uměla já a co ostatní (obzvlášť v přírodovědných předmětech), byl dost výrazný, a to nejen na začátku....no a to vědomí, že jsem přeci jen v něčem dobrá, mi pomohlo přežít a nakonec i nějak fungovat v rámci gymplácké třídy....
Takže i když jsem neprošla osmiletým gymplem, myslím, že z pozice výběrovaka + gympl jsem schopná si představit, co pro dítě přechod na osmiletý gympl může znamenat. Určitě bych nikoho, kdo to chce zkusit, neodrazovala...