9.1.2012 15:31:53 Delete
Re: možná jiný pohled
Pawllo,
já zase nesouhlasím se striktním "pohorší si sociálně". Může si pohoršit a může si i polepšit.
Ber to tak, že ne každý má sociální cítění a schopnost soužití s kýmkoliv tak vysoko v hodnotovém žebříčku jako ty. Pro někoho je víc vzdělání, tím, že bude muset snášet společnost těch, co mu nevyhovují a komu nevyhovuje on sám, tak se nic nezmění, jen se zhorší podmínky pro to, na čem mu záleží.
Pro mě i pět let prvního stupně je dost a to, aby dítě a jeho rodiče měli čas poznat, na čem jim záleží a co chtějí dělat dál. Souhlasím, že základní škola by měla být i i něčem jiném než o učení, ale pro mě je ten základ právě jen těch prvních pět let. Pak už bych neměla problém s tím, kdyby si dítě volilo alespoň směr, "studijní" nebo "pracovní" program, kldině ať spolu ty děti chodí dál do třídy, ale předměty ať už nejsou stejné pro všechny, maximálně nějaké opravdu malé minimum.....Znám spoustu dětí, které by místo čtyř let fyziky měy raději šití, vaření, dílny, pěstitelky a dalo by jim to do života víc....a stejně tak znám děti, co jsou schopní se škrabkou na brambory říznout na patě, ale té fyziky by snesly trojnásob a bylo by jim to málo....Ale tohle je jen taková moje představa...
Snažím se říct, že někomu k rozvinutí sociálního cítění stačí pět let, někomu nestačí ani dvacet a tím, že se budou všechny děti, i ty, co o to nestojí, držet pohromadě devět let, se to nezmění....
Odpovědět