10.1.2012 5:52:56 Delete
Re: možná jiný pohled
Jo a co se týče rozmanitosti kolektivu, ta se snažím celou dobu říst, že ač většinu těch dětí spojuje společný zájem o vědění, tak je kolektiv rozmanitý více než dost, na rozdíl od všech zájmových kroužků...
Ostatně, nikdy dál v životě už není člověk nucený sdílet tak rozmanitý kolektiv, s jakým se setkává právě ve školní třídě. Kdykoliv dál už si můžeme více nebo méně zvolit, s kým budeme trávit většinu svého času. Zaměstnání je povětšinou důsledek našich vědomostí, schopností a zájmů a je to místo, kde trávíme minimálně třetinu dne. Rodina (ta naše budoucí, ne ta, ze které jsme vzešli) je důsledek našich přání, vlastností, společných zájmů, své přátele a své partnery si vybíráme na základě mnoha faktorů a rozum v tom vždy nehraje tu hlavní roli, každopádně jde o vztahy dobrovolné....Aby člověk poznal, že lidé jsou různí, na to s nimi nepotřebuje trávit šest a více hodin na pár metrech čtverečních....a na to, aby se s nimi naučil žít, zase potřebuje o dost víc, než těch několik hodin ve velmi specifickém prostředí školy......
Podle mě vůbec nejde říct, že běžná ZŠ poskytuje rozmanitost, zatímco ostatní typy škol ne....vždyť běžná ZŠ sdružuje lidi ze stejného místa bydliště, ze zcela specifického prostředí konkrétní obce, čtvrti města....jen málokdy se vyskytne "cizí element" z jiného prostředí, který by dokázal narušit tu představu, že co je v jedné obci, v jednom kraji obvyklé tak v druhém zdaleka nemusí platit a fungovat....
Potom je taková okresní výběrovka nebo gymnázium mnohem pestřejší vzhledem k tomu, odkud do takové školy děti dojíždí. Jinak se na svět dívá člověk z malé vsi a jinak z krajského města a přesto se mohou sejít v jedné třídě a musí se spolu naučit vycházet....a leckdy je sžívání měšťáka s vesničanem mnohem obtížnější než sžívání lidí různých intelektů nebo dalších odlišností....
Odpovědět