9.1.2012 15:25:14 Fabiena+3
Re: možná jiný pohled
Aha. Máš pravdu, je to pádný důvod změnit školu a i pádnější,než nadání, protože je to prů.er. Jen si myslím, že ta změna školy jen málokdy přijde zrovna s přechodem na 2.stupeň a ne vždycky u dítěte tak vybaveného, aby mohlo přejít do nějaké výběrové třídy a nebylo tam taky jako outsider. Takhle jsem to předtím nepochopila, teď už je mi jasné, co jsi myslela.
Ale když vynecháme takový průšvih, jako je šikana, tak to s nadanějším dítětem s přiblížením druhého stupně může pěkně drhnout, nám už syna učitelka velmi kreativně úkolovala ve 3.třídě, jenže si sama stěžovala, že s jeho výjimečnou pamětí je to těžké, téma zvládne do hloubky, zapamatuje si na dlouhou dobu (její zkušenost s ním byla 3 roky) a další úkoly se hledají tíž a tíž. V podstatě už potom vybočíš úplně z mantinelů daných předměty a pochopením těch třeťáků. Letos má učitelku jinou, ta ho zvlášť neúkoluje, většinou mu řekne, že už toho k tématu ví (příliš) mnoho a kluk se lehce nudí. Čeká nás ještě pětka a nemůžu si pomoct, při stejném pokračování z toho problém Přitom stačí jen přidat obrátky a obsah a vidím, jak ožívá. Není to problém, že pak bude jakési znalosti dohánět. Je to problém, že už pak nebude mít chuť nějaké znalosti hledat. Neznám moc kluků, kteří se s nástupem puberty vrhají do práce, když se předtím mohli roky lhostejně válet. Takhle jsem to zase myslela já s tím vyhledáním vhodného vzdělávacího stupně pro náročnější dítě.
Nemyslím, že by byl v něčem lepší a myslím, že ani on si to nemyslí. Má blbý známky z výchov a myslím, že on si spíš myslí, že jsou nejlepší kádr třídy ty šikovný pohybově a výtvarně, protože on se v něčem už ani přihlásit nemůže, že by se hlásil pořád jen sám... Tyhle děti nepotřebujou na gympl, aby si podporovali ego, jak jsou dobrý. Potřebujou ten přístup k tomu, aby to, co v nich je opravdu silné a dobré, mohli vůbec nějak rozvíjet, a ve správném čase. Že to podporuje ego některým rodičům a že jsou někteří nesoudní co se svých dětí týče (ať v oblasti intelektu nebo povahy), to je věc jiná. Dokonalej nejsme nikdo, ale ty děti v 11 letech ještě tak daleko nejsou, aby byly nafoukaný na svůj úžasný intelekt, to si (aspoň tedy u kluků, holku nemám) nemyslím.
Odpovědět