Jeno,
kdyby Vaše škola byla někde v dosahu, tak bych tam určitě směrovala svou mladší dceru.
Starší je ctižádostivka, i když naštěstí nemá problémy se společnou prací, a je už v kvartě na víceletém gymplu, chtěla tam. Je dost spokojená a vidím, že té škole věnuje čas a zároveň ho nemusí věnovat z mého hlediska příliš, má tam dobré kamarádky. Prostě to považuju za dobrou volbu. I kantoři jsou ucházející, takový slušný mix, někdo vynikající, někdo už tak moc ne, ale nikdo vyloženě mimo. Loni měla nějaké neshody s třídní a nakonec se to vyřešilo k její spokojenosti - podařilo se mi ji přesvědčit, že učitelka je taky jenom člověk, že prostě má určité vlastnosti, a je lepší vzít to v úvahu a tomu přizpůsobit očekávání a chování (jejich třídní je takový trochu studený čumák a hodně opatrná, ale zase velmi pečlivá a fakt má snahu problémy ve třídě řešit, ne zametat - hodně se starala hned v primě, kdy měli trochu potíže se sehráváním nové třídy). No a když ji dcera přestala vnímat jako nepřítele (a nepochybně se tak k ní i chovat - puberťák dokáže dát najevo, co si myslí, i když nepochybuji, že dcera nepřekročila meze slušného chování), tak se věci upravily už víceméně samy.
Zato mladší (teď šesťačka) zůstala ráda na základce - ač je stejně chytrá jako její starší sestra, je mnohem roztržitější a větší stresoň, když je pod tlakem, a panikář

Jejich třída je velice dobrá, třídní z prvního stupně je Paní Učitelka, která udělala partu nejen z dětí, ale i z rodičů

A atmosféra spolupráce, pomoc ostatním, kamarádství byly vždycky její priority. Z téhle třídy odešla na víceleté gymnázium 1 holka, dětem se z ní nechtělo.
Rozhodně však vidím určité negativum v tom, že mladší dcera teď v šestce doma nemusí dělat prakticky nic, jen občas nadrásá nějaký úkol. Poněkud se bojím toho, že do devítky mi totálně zleniví a nástup na střední bude studená sprcha. Ta starší už se škole v primě přece jen ty dvě hodinky týdně mimo základní domácí úkoly věnovala, teď je tak na třech až deseti, když je nějaký větší projekt.