Re: Kdo chce, hledá způsob
No, i když je možná peněz k integraci dost, tak pokud není vůle a učitelé k tomu nejsou všude vnitřně připraveni (nejde o něajké školení, jde o vlastní přístup, o podmínky - např. počet žáků ve třídě), tak to odnesou v první řadě ty postižené děti. Máte pravdu, že naše společnost prošlá komunismem má k postiženým lidem občas různé předsudky, které by bylo dobré změnit. Ale - plošná nedobrovolná změna poškodí řadu jednotlivců, čeho jsme již svědky. Problémy ze zpackané integrace poneseme, jakmile tyto děti dospějí. Budou toho umět mnohem méně než ze školy praktické a ještě k tomu bude k nim vrstevnické okolí zatvrzelé.
Náš přijatý synek si prošel takovou integrační zkušeností, že má z toho psychické následky doteď a praktická škola byla pro něj poslední záchranou. Snažili jsme se neustále věc se ZŚ řešit, ovšem když učitelka zájem má jen do doby, kdy tam sedí rodič, tak integrace nemá smysl, protože když rodič ze školy vypadne, tak učitel dítěti i třeba podvědomně narušuje osobnostní rámec normálního sebevědomí. Mimo zpackané učební věci např. dětem oznámila, že protože se ve škole ztrácejí boty, že je náš synek zloděj, takže nám po večerech chodili rozhořčení rodiče i s dětmi, kde boty jsou. Nakonec se zjistilo,že boty schovával jeden jiný spolužák, protože se bavil tím, že synek za to dostával ve škole vynadáno - ovšem našemu dítěti se neomluvil nikdo...atd.
Vám by se líbilo,kdyby kvůli vzletným ideálům jste musela pracovat desetinásobně a přitom Vás označovali za sběratele pětek?
Ředitel učitelce radil, ale jinou třídu tam neměl a vyhodit ji nechtěl. Poradna plivala jeden papír za druhým, ovšem to nevyřeší, jak se dítě bude ve škole cítit, když učitel zájem má výhradně dle svých požadavků - a jiná dostupná ZŠ má problémových dětí již několik ve třídě, takže synek měl možnost jen té jedné ZŠ nebo se integrovat do specky, která má praktické třídy.
To je též jeden z příkladů, jak to dopadne, když se integrace nařídí.
Odpovědět