Re: Speciální školství: luxus nebo ponížení?
Taky mám strach, že to půjde přinejmenším pomalu. Já jsem pro integraci v daleko větší míře- jen ty změny- příprava v těch školách musí být poměrně velká. Já mám pytel osobních zkušeností s integrací, kde se vedení školy a spec.ped. snaží, většina učitelů taky a pak je učitel, který na to nemá. Nebo se sejde ve třídě více individualit a učitelka je přetížená, děti se méně učí, více řeší problémy - ale asistenta na třídu jim nepřidělí, i když by to bylo rozumné řešení - ředitel i učitelka jsou pro. Zájem dětí je jasný, zájem systému nechápu.
Jsem si jistá, že děti jako je Pawli syn by měli být v ZŠ a myslím, že zdaleka nejste jediní. Nejhorší je, že nemůžeš bojovat za pravdu a vláčet to dítě od čerta k dáblu. Já se s dcerou byla podívat v logo škole. Bylo to tam krásné, cítila by se tam bezpečně, jen by tam byla ona s nejmenším problémem, jsem ráda, že jsme zatím zapsaní v ZŠ a doufám, že integrace bude fungovat.
Jen říkám, že totální inkluze je nesmysl.Specka může nabídnout odbornost pod jednou střechou se školou - např.RHB, logo atd, rodiče by ale měli mít možnost se rozhodnout po poradě s odborníky. ne, že dojde na to, že dítě škola nechce nebo naopak, že škola je vstřícná a jen si tím zavaří na problémy, které nezvládne řešit.
Odpovědět