23.4.2012 22:45:58 Ilona, dcera 9, syn 4
Re: Inkluze
Ani nevíte, jak mi mluvíte z duše.
Přesně o tomhle se snažím přesvědčit okolí již třetím rokem.
Dcera má vysokofunkční autismus, a je integrovaná v běžné základní škole - venkovské malotřídce - s asistentem pedagoga.Pracuje střídavě samostatně s paní asistentkou a s kolektivem - a nikoho tím neobtěžuje.
Díky výborné paní učitelce a paní asistentce učivo zvládá,v některých předmětech bojujeme - hlavně v matematice, ale v některých vykazuje nadprůměrné výsledky - např. angličtina a prvouka.
Na speciální škole v místě našeho bydliště je agresivní prostředí - nejsou tam pouze děti nějak postižené, ale převážně děti s problémových chováním, děti romské a děti sociálně slabé.
Kromě toho, že by na této škole zdaleka nedosahovala úrovně vzdělání přiměřené jejím schopnostem, nedosahovala by v žádném případě úrovně sociálních dovedností, které se naučila od svých spolužáků v běžné škole. A dovolím si pochybovat, zda by se naučila vůbec něco. V případě úzkosti se uzavírá do svého světa a s učením je konec - to už jsme zažili ve školce.
Podotýkám, že spolužáci ji velmi hezky přijali mezi sebe ( byť dojíždí z města k nim na vesnici) a její zvláštnosti přijímají spíše se zájmem a pobavením než nějak negativně.Ty desetileté děti už ji respektují. Takže dcerka je v pohodě.Každý den děkujeme za takovou školu.
Myslím, že je potřeba děti a vhodnost integrace posuzovat individuálně.
Odpovědět