16.4.2012 3:13:14 sally
Re: Inkluze
mám prvňačku a druháka ve škole v Kalifornii. Ve třídách je 24 dětí, jedna učitelka. Která jede podle TŘÍ osnov, má dětí průměrné, nadprůměrné a podprůměrné. Zvládá. Děti s určitými specifickými potřebami během vyučování odcházejí na svoje speciální hodiny - moje děti tak chodily na hodiny angličtiny. Další děti bych si tipla, že budou dyslektici atd. Ve škole je speciální třída, kde mi přijde, že jsou těžší případy - cca deset dětí z dvou až tří ročníků s jednou učitelkou a jednou asistentkou. Funguje to.
Ano, ta speciální třída JE speciální, ale funguje normálně v rámci běžné školy. Děti tráví přestávky (půl hodiny dopoledne, hodinu v poledne) na hřišti s ostatními spolužáky. Účastní se školních programů, výletů, besídek... a mají NORMÁLNÍ osnovy - které zvládají díky tomu, že je to malá třída se dvěma učitelkami a je možnost se jim věnovat individuálně.
...podle mě integrace je potřeba. Zvlášť u dětí s poruchami autistického spektra, které jsou VZDĚLATELNÉ a naopak potřebují kontakt s běžnou populací, aby se NAUČILY fungovat v běžném životě.
...samozřejmě, určitě jsou případy, kdy integrace neprospěje ani jedné straně. Ale myslím, že alespoň ZKUSIT poponést tu Berušku, by se mělo...
Odpovědět