25.10.2007 17:13:18 Luckaaa
Re: Nadané dítě
naše dcerka moc hezky kreslí,celkově je bystřejší. jsou jí tři,ale že by četla to ne,ale pár písmenek umí. (ono v 15 měsících uměla celou abecedu i číslice,ale to jsme měli na zemi to pěnové puzzle a ona se o to zajímala a naučila se to jako obrázky,nevydrželo jí to,asi jak se vrhla na to kreslení právě od těch 15 měs jak vstala měla v ruce tužku a kreslila)dost brzy se také naučila barvy a nejen ty základní,byla vždy celkově klidnější ani nemusela chodit ven jen by kreslila a ležela v knížkách. na druhou stranu to s motorikou není/nebylo úplně v pohodě a také ten sociální hendikep co již byl zmiňován. je spíše ostýchavější, ale poslední dobou se dějí velké změny a na prolezkách je již obratná a pomalu dohání vrstevníky a nad mé očekávání proběhl vstup do MŠ bez breku naopak s nadšením (dali jsme si hodně záležet abychom ji pozotivně naladili...) chodí tam první měsíc takže žádné závěry dělat nemohu. paní učitelce jsem se jen zmínila,že ráda a hezky kreslí a je to její oblíbená činnost.samozřejmě mě pak upozornili či spíše ohodnotili její princeznu kterou jednou nakreslila (asi volně neorganizovaně )a pak ještě jak tančí s princem, byli zaskočeni to nečekali a ještě netuší že doma jde o moc vypracovanější dílka....jestli se jí budou nějak více věnovat nevím,ale dnes když jsem si pro ni byla seděla s paní učitelkou u stolku a jako jediná si malovala kamínek tak snad. ve třídě je teď ale málo dětí díky nemocem.
jinak jsem ještě chtěla napsat ,že když vidím jiné obrázky, které kreslí i ostatní děti,co má pro ně paní učitelka připravené, nijak zvlášť se neliší.
je na nich vidět že jim paní učitelka pesně řekla jak to mají udělat. např. kreslili jedli - vodovkama svisle hnědou a od toho vodorovně zelenou. všechny obrázky stejné. asi jinak by to vypadalo kdyby jim dala volnost zkrátka jen :namaluj jedli...
jenže na druhou starnu jak to má paní učitelka udělat,když jiné děti třeba drží štětec poprvé v ruce (to není hodnocení,zkrátka mají jiné zájmy)a také je otázkou jestli to není především má povinost rozvíjet talent dítěte,chápu že mohou být rodiny kde na děti nedbají a pak je pro ně školka a zájem učitele v mmnoha směrech zásadní,nicméně nenakládám na školku požadavky, aby rozvíjeli její talent. budu ráda když jí dají podmínky ale na řadu přijde asi liduška a zatím se starám doma já, neb ještě mě ve všem netrumfla a spolu tvoříme. školky si zatím vážím jako sociálního prostředí ale pravda jsme na začátku .-)
tak to bylo trochu delší než jsem chtěla
Odpovědět