Nadaný syn
Můj syn se jako nadaný projevoval již od svých 12 měsíců, vyžadoval čtení vesmírných atlasů, rozeznával planety, uměl je vyjmenovat. V 15 měsících četl dvojciferná čísla, čistě zpíval písničky od Svěráka...vždy vynikal výbornou pamětí slovní i hudební, od 8 mšs. mluvil ve větách, čistě, bez logoped.vady...jelikož preferoval kontakt s dětmi, snažili jsme se mu vyjít vstříc a zapsat ho do MŠ. Vybrali jsme školku waldorfskou, mysleli jsme, že se mu dostane větší pozornosti a pochopení pro jeho nadání. Očekávali jsme jeho další rozvoj, do školky nastoupil ve věku 3,5 let. V psychol. poradně byl diagnostikován jako dítě s inteligencí v pásmu mimořádného nadání. Byl mu diagnostikován absolutní hudební sluch. Od 4 let hraje na housle.
Ale chyba lávky. Ani zdaleka jsme netušili, jak se tato MŠ na našem synovi !podepíše"! Učitelky nebyly schopny akceptovat nadané dítě, brali ho jako jednoho z ostatních, nevycházeli mu vstříc jeho inteligenci, byl nucen dělt věci jako ostatní děti (nic proti, kdyby už nebyl dávno na úrovni školního dítěte), když jsme vyžadovali zavedení individuálního plánu (na který jsme měli ze zákona nárok), řekly, že je to nezajímá a že na to nemaj čas.
zkrátky po zhruba 10 m pobytu našeho syna v této školce syn začal stagnovat ve vývoji. Nejhorší bylo, že si jedna z učitelek na něj zasedla a dávala mu to pěkně znát, bylo nám divné, proč je ve školce takový smutný, zaražený, na náš dotaz k učitelce řekla, že je vše v pořádku, nic se neděje.
Prostě jem si v praxi, bohužel z velmi negativní zkušenosti mého syna) ověřila, že české předškolní školství NENÍ připraveno na nadané děti.
Syna jsme ve 4 letech zapsali na soukromou ZŠ a jeho akcelerace se rozvíjela dále, tam, jsou speciálně na nadané děti zaměření.
Odpovědět