Re: taky nadané dítě-naprosto souhlasim
Víte, ten individuální přístup k dětem tady není kvůli ambiciózním rodičům, ale především kvůli dětem samotným. Testy je dobré udělat právě kvůli tomu, aby se potvrdilo, jestli se jedná pouze o zrychlený vývoj v určité oblasti nebo jestli je dítě objektivně někde jinde. Když si představím, že by syn nastoupil do školy v řádném termínu a s dětmi absolvoval standartní výuku, jímá mě hrůza. Když je v osmi letech schopný zvládat matematiku páté, místy i šesté třídy, proč by měl trénovat sčítání a odčítání do dvaceti? Pokud ještě před školou zná chemii na úrovni šesté nebo sedmé třídy, kde se s chemií začíná, co mám s ním dělat? Mám ho přivázat k židli a číst mu pohádky? Jsem špatný rodič, když se snažím své dítě rozvíjet v oblastech, které ho zajímají a je v nich dobrý? A jsem špatný rodič, když očekávám to samé od školky nebo od školy? Tady nemluvíme o tom, jestli někdo donese nebo nedonese lísteček do školky, to je obecně o přístupu vzdělávacích institucí k nadaným dětem. Já se za nadání svých dětí nestydím, neshazuji ho. To, co do svých dětí investuji teď, vrátí se mně i jim později. Doufám, že z nich budou samostatní, sebevědomí a zodpovědní lidé.
Odpovědět