16.2.2009 10:00:54 Verča (2děti)
Re: ???
To, že si dítě musí některou látku fixovat ještě doma by nemělo být důvodem, aby všechny ostatní děti MUSELI dělat totéž. Vždyť každé dítě má jiné schopnosti, každému jde lépe něco jiného. Vím jak jsme se natrápili se psaním, nakonec jsem malé pořizovala úplně jiný cvičný sešit, protože ten ze školy jí nevyhovoval. Kupovala jsem ho na radu paní učitelky, ale docela mne štvalo, že i když věděla že malá dělá vlastně úkoly dvoje, tak jí ty "oficiální" neodpustila.
Úkoly z matematiky jsou pro nás otázkou vteřin, malá počítá na úrovni čtvrté třídy a je ve druhé. Stejně tak čtení nebo prvouka. Teď už úkoly ze čtení nemívá, jenom ve škole průběžně referuje, jakou knížku právě přečetla.
Mělo by být především v zájmu rodičů, aby s dětmi "koukli" na to, co se ve škole aktuálně probírá a pak se soustředili na látku, kde dítě potřebuje pomoc.
Nejsem proti domácím úkolům, ale jsem proti domácím úkolům za trest, případně domácím úkolům "nesmyslným". Mezi ty nesmyslné řadím (z naší zkušenosti) úkoly z angličtiny, které spočívají v tom, že děti doma vybarvují docela složité omalovánky. Nepochopila jsem proč, co jim ohledně angličtiny přinese, když půl hodiny vybarvují obrázek psíka v obýváku?
Další věc je, že starším dětem se někdy nakumulují domácí úkoly z X předmětů. Pokud každý úkol zabere přes půl hodiny, tak pak děcka mají doma "druhou směnu". To je o tom, že vlastně kantoři nevědí a ani je nezajímá, co děcka dělají v jiných předmětech.
Odpovědět